Etiketter

Efter Kungsbackaloppet i våras (20 april, 21km) fick jag problem med benhinnorna igen. Har lätt att dra på mig benhinneinflammation. Jag vilade och det blev bättre, sen dumma mig börjar jag träna för intensivt för tidigt. Har man benhinneinflammation har jag hört att man ska vila och sedan försiktigt börja träna, försiktigt! Inte massa kilometer i början utan korta distanser på mjukt underlag (inte asfalt).
Detta vet jag. Men gör inte. Och vad händer- jo benhinneinflammation igen! 😦 Så nu gör jag såhär; VILA till nästa måndag (1 vecka) och sedan lugnt lugnt och försikigt börja träna benen igen.IMG_1233
Kör voltaren gel också för att snabba på det.

Jag älskar verkligen löpning vilket gör det svårt. Har till och med inskaffat ortopediska fotbäddar för att mina ben och fötter så hållas! Och har ett par löparskor jag trivs extremt bra med!
Men men jag har varit för tuff och inte lyssnat på kroppen.
Men bara för att jag inte kan löpträna betyder det inte att jag bara ska gymma, nä, så att idag blev det inlines 5km med stavar 🙂 Gick väldigt bra faktsikt. Balansen kommer mer och mer, fast vet att jag ser helt sjukt dum ut när jag kör slalom i snigelfart i backar. Men men väldigt bra statisk benträning 😉

Annonser