Idag hann jag med ett gympass på lunchen. Härligt! Får så ont i ländryggen av allt stillasittande på jobbet så skönt att man kan hinna med ett träningspass då och då också.
Det blev ”Gympass 1”:
Cykel 10min
Knäböj 3×12, 20kg
Hantelpress på boll 3×12 (12,5kg*2)
Utfall med stång fram (1,25kg*2) 3×20
Axellyft åt sidan 5kg 3×10
Trx Rodd 3×12
Trx Mage 3×12
Kettlebell swing 3x1min
Cykel 10min

Efter jobbet var det dags för löpträning med klubben.
Långa intervaller var det på shemat. Det var ett bra tag sen jag löptränade med klubben! 16 augusti för att vara exakt, sen fick jag benhinneinflammation så blev det vila 😦 Men nu vill jag köra igång igen! Har ju Vasaloppet öppet spår och Göteborgs varvet framöver. Jag gillar att löpträna i grupp. Man tar ut sig mycket mer, det är effektivt (speciellt med intervaller och backträning), så vet man att det finns fler dårar som är ute och springer i vintermörkret 🙂

11km blev det idag och omkring 1 timma. Perfekt!

Blodsockret har varit sådär idag:
Kl.6:30 (kaffe m kokosfett)–>16,2mmol/L
Kl.11 (innan lunchträning)–>15,3mmol/L (körde gympasset med pumpen på normal)
Kl.12 (efter träning, Lunch: Lax m bulgur, keso, wook)–>11,2mmol/L
Kl.16:30 (mellanmål: kvarg med valnötter, satte pumpen på -50%)—>17,6mmol/L
Kl. 17 (innan löpträning, tog av pumpen och tog 4 druvsocker)—> 5,3mmol/L
Kl. 19 (efter träning,dusch och middag)—>4,5mmol/L

Nu ska jag smörja in vaderna/benhinnor med tigerbalsam och lägga mig och läsa. Det är nog det bästa med träning; känslan efteråt 🙂

The Princess and The Pump: A Type 1 Diabetes Blog: 11.1.11 - ONE

Annonser