I fredags hade vi gäster över. Vi gjorde Tacopaj (lchf-recept från Åse Falkman). Till efterätt blev det bananasplitt (man fick plocka själv med Ohoj chokladsås och kolasås, maränger, bananer, vispgrädde och gräddglass, jag tog GBs lättglass (tanke på socker och kalorier). Under kvällen/natten snaxa de andra på cashewnötter och lösgodis. Jag åt inget duktig som jag var 😉
Blodsockret blev riktigt stabilt under natten. Pajen var ju gjord på mandelmjöl och glassen blev inte så söt när man hoppar över maränger och väljer bara lite chokladsås.

Dagen efter träffade jag min diabetes-kompis ”Fröken J” och körde Body pump. Blev helt slut efteråt!
Till lunch blev det Mexikansk quionagryta och avslutade med den sista lättglassen med kolasås. Det skulle jag inte gjort… Tanke på att jag var trött efter en sen natt och efter träningen var jag extra känslig för sötsnask. Så efter glassen fick jag PANIKSUG!! På eftermiddagen fick jag känning.. Då var tanken på dextrosol helt borta och jag kunde bara tänka på lösgodiset som var kvar från dagen innan och alla maränger/glass/choklad-kolasås… Så tog lite lösgodis som sambon motvilligt gav mig. Sen var det kört.. Då krävde jag hela lösgodispåsen och avslutade kvällen med ett glassberg med kolasås, chokladsås och maränger. Ångest fick jag absolut. Jag hade misslyckats 😦
Nu kommer blodsockret bli ap-dåligt och jag kommer genast gå upp 5kg! Jag hade ju en ”Frossardag” för ca 2veckor sen och nästa skulle jag inte ha förrän i slutet av Mars 😦
Söndagen var jag fortfarande sötsugen och trött.. Hade vaknat av att pumpen larmade för högt blodsocker flera gånger under natten och tagit smådoser för att trycka ner det.. Inte så kul men självförvållat. Under dagen höll jag mig bättre. Skippade pointsen denna dagen också och gick och småät hemma (dock inget sötsnask). Det blev Thaimat på kvällen (ville inte äta min planerade Viktväktarmiddag..) och lite glass efteråt innan min sambo slängde det sista. Han slängde allt faktiskt. De sista cashewnötterna med sourcreamsmak (Mmmm) och glassen och marängerna. Länsat!
Det skulle jag ju ha gjort det första jag gjorde på lördag morgon! Inte ha något sånt som triggar igång sockermonstret hemma! Min sambo ville slänga men jag tyckte det var onödigt och bortkastade pengar för jag skulle minsann inte goffa i mig allt….men då blev det ju inte…

Vecka 8:
Måndag: 27pp
Tisdag: 28pp
Onsdag: 27pp
Torsdag: 29pp
Fredag: 63pp
Lördag: 91pp
Söndag: 88pp
Intjänade aktivitetspoints: 15
Ska äta 26pp/dag och har 49pp som bonuspoints. Så det sprack ju ganska fett denna veckan..

Men jag har tränat en del  iallafall.
Måndag: Löpning (hemma)
Tisdag: Gym
Onsdag: Gym
Torsdag: Vila
Fredag: Promenad
Lördag: Bodypump
Söndag: Proemnad

Men nu är det VECKA 9. Nya tag!