I onsdags blev det gymmet. Var ett tag sedan jag körde gym. Det senaste gymträningen har det varit fokus på volymträning men nu är det dags för maxstyrka vilket betyder färre repetitioner och mera vikt!
Så det blev ett helkropps-pass på 60min med färre repetitioner och mera vikt. Gjorde inga jätte förändringar från senaste vikterna från gymträningen för att inte skada mig men nu ska jag försöka lassa på mer och mer. 🙂

Helkropp:
Benpress – vinklad 86,2x 8, 86,2 x 8, 95,2×10

Bencurl- Liggande 31,7×8, 31,7×10, 31,7×8

Rodd- sittande,tätt grepp 49,9×8, 49,9×8, 49,9×8

Lastdrag- brett grepp 40,9×10, 40,9*x10, 40,9**x10

Axelpress- sittande (12,5)

Axellyft- åt sidan 3×10 (5kg)

Bröstpress- sittande 31,7×10, 33,9×10, 36,2×10

Bicepscurl- stående, raka 16,8×10, 21,8×6, 21,8×7

Tricepspress- högt fäste ’35×10, 40’x10, ’40×10

Crunch 3×15

Sidoplanka 30sek, båda sidor

Ryggresning- klassisk 3×15

Uppvärmning: 5min
Stretch: 5min

IMG_4150 Till er som inte är vana att träna med diabetes rekommenderar jag absolut att börja med styrketräning. Det påverkar blodsockret minst. Jag brukar sänka basalen lite innan passet och ha pumpen på under träningen. Det ända som stör är att jag brukar värma upp på gåbandet och det vill blodsockret gärna sjunka men bortser man från det ligger det ofta stabilt.
DSC_0366 Efter gymmet blev det en god vegetarisk pasta 🙂

Nya numret av tidningen Diabetes har kommit också. På framsidan ser vi Sofia & Joakim. Sofia är en jätte bra och driven tjej som jag tycker gör ett toppenjobb genom att sprida kunskap om typ 1 diabetes. Hon har en jätte bra blogg som ni hittar HÄR, och tillsammans med Joakim (Diabetesmannen) har dom skapat hashtaggen #öppendiabetes som finns på Instagram.
IMG_4153

Hon också anordnat ett lag till Vårruset som heter Vårruset 2015- Diabetes edition där jag såklart ska vara med 😀 Kom gärna och heja på oss i Slottsskogen den 11 maj! Läs mer: http://diabetesia.se/2015/march/varruset-2015-diabetes-edition-2.html

Annonser