Etiketter

Veckan tycker jag har gått bra överlag. Jag har varit på väldigt glatt humör den här veckan, det har varit bra väder, jag har tränat och ätit bra. Allt sånt hänger ihop, det vet jag 🙂

Vecka 17:
Måndag- Löpning med klubben (långa intervaller)
Tisdag- Promenad 30min (var hos frissan så han ingen annan träning)
Onsdag- Gym
Torsdag- Viktväktarmöte
Fredag- Öl & Whiskeymässa )gick/stod upp i 6timmar 😛
Lördag- Promenad 30min + lite situps/armhävningar
Söndag- Löpning distans (1tim 18min, 13km)

Viktväktarmötet gick bra. Efter resan hade jag gått upp 2,5kg (67,5kg, Vecka 13) men gick sedan ner 0,6kg (66,9kg) men så veckan efter det (V.16) trodde jag att jag skulle gått ner igen men då vägde jag mer än jag gjorde än efter resan 😦 +1kg igen. Usch.. Inte alls kul. Men så i torsdags (vecka 17) var jag nere på 66,9kg igen. Skönt! På rätt väg igen.
Maten fungerar bra. Äter en massa frukt för att stilla sötsuget och nu i helgen har jag haft Viktväktarnas bars som substitut till kaka/bulle till kaffet (2pp per bar). Nu känns det som jag har kontroll över maten igen.
Enda lasten är väl all funlight jag dricker men, men man kan inte göra allt på en och samma gång så jag fokuserar främst på bra mat, viktminskning och träning. Sen får man fin lira genom att plocka bort Pepsi max, Coca Cola lighten och funlighten och bara ha det på helgerna. Men som sagt små förändringar i taget 🙂
IMG_4152
Middag i onsdags, kycklingsallad.
IMG_4154 Fredagens lunch, plocksallad ifrån Ica Maxi.
IMG_4180Gårdagens (lördag) middag., Kalkon och mangopanna.
IMG_4182
Nu har jag förresten ändrat dag för när jag får mina ”nya” propoints 26 + veckobonus 49 till torsdagar. Jag brukar oftast (om det inte är stängt eller annat) gå på torsdagsmötena hos Viktväktarna och då registrerar man sin vikt och de flesta kör att man får sina nya points för de kommande 7 dagarna samma dag de registrera sin vikt. Jag är dock så inkörd på att ”Jag börjar på Måndag” att jag la in vägdag på måndagar, vilket blir lite fel med tanke på att jag faktiskt alltid väger mig på torsdagar + att jag har tänkt att har man fått helgen överstökad med kanske lite för många points så har man chans att träna lite extra på vardagarna eller äta lite färre points då. Det är ju jätte trist om man börjar helgen med att inse att man redan bränt sin veckobonus och man ska iväg på middagsbjudningar. Nä så nu testar jag att börja min vecka på torsdagar. Vad tror ni om det? 🙂 Nu säger vi inte ”jag börjar på måndag”, NIX Nu börjar jag på torsdag 😀

Annonser