Julafton blev riktigt bra. Bara vädret som blev kasst med regn och hagel och till och med åska!
Men maten vi gjorde blev suverän! Det ända vi dissade var Dragonsillen (aubergine) som blev väldigt sur.
Fina julklappar fick jag med. Men tycker det är absolut roligare att ge. Så som så många andra satte vi ett ca pris på vad vi skulle handla klappar för men det överskred jag snabbt :/

Blodsockermässigt blir det som alltid svårare när jag inte har rutiner. Frukost senare, lunch lite närsom och sena middagar. Och kanske en och annan pepparkaka eller annat sött som slinker ner gör ju inte blodsockervärdena bättre. Svårast är nätterna tycker jag. Gillar inte att äta sent. Då vaknar jag ofta på natten med högt blodsocker eftersom det stiger efter den sena middagen. Sen är det mysigt med sena middagar, men som sagt inte så lätt att hantera blodsockret därefter. Men nu under min julledighet (1v) får det vara. Blodsockervärdena lägger jag lite på sidan så länge, och fokuserar hellre på att njuta av ledigheten så gott jag kan.

Och julkilona satte sig snabbt på kroppen!

Har försökt röra på mig under julledigheten med promenader, skridskoåkning och lite jogging. Tyvärr fick jag ont i knät igen efter joggningen men kör mina övningar från sjukgymnasten och har bokat in mig på spinning nästa vecka. Ska bli så himla skönt när knät är bra igen för jag saknar verkligen löpningen nåt fruktansvärt.

All mat är vegansk och recepten hittade jag i Vego magasinet (julupplagan 2015 och julupplagan 2016).
img_8748
Till efterrätt blev det en supergod pepparkakscheesecake.
dsc_0809
I julklapp fick jag bla chokladpraliner. Älskar Bräutigams chokladpraliner. Tycker de är så himla goda plus att det blir inga jättemängder man äter. Det kostar ju betydligt mer än vanlig choklad man hittar i kiosken så man äter mindre och man nöjer sig också med mindre så blodsockerpåverkan blir absolut inte lika stor som när man trycker i sig en stor marabou-kaka.
img_8766
Älskar mysiga vinterkvällar med något gott i glaset och lite chokladpraliner 🙂

Annonser