Etiketter

Efter mitt första triathlon nu kände man sig lite ja jag vet inte. Kanske nöjd och tänkte att ja det var det de. Så det kändes som det var dags att sluta träna för det var ju det loppet jag tränat inför nu i 6 månader. MEN så då gäller det minsann att hitta nya mål och det har jag gjort 🙂 Det blir Vansbrosimmet 3km, sen 2 triathlon (ett olympisk distans och en ½ ironman igen). Eftersom det är 10år sen jag startade min första ”En Svensk Klassiker” så tänkte jag det kunde vara kul med ett 10-års jubileum och Vansbrosimmet ska jag göra sen har jag anmält mig sen länge till Vasaloppet 2019 och Vätternrundan är jag också sugen på så då kan jag lika väl klämma in en ”klassiker”. Det ända loppet jag känner sådär för är Lidingöloppet. Springa kanske låter som det lättaste men det loppet är det ganska stor risk att man drar på sig skador. Mitt knä gav upp just på det loppet.. Men jag får tänka att där behöver jag inte slå nåt rekord eller så, bara genomföra med kroppen hel 🙂

Jag köpte mig ett AnnaPSlinne som var lite tunnare. Det var kanon. Sen har jag testat flera gånger nu att springa med min Head-sportbh med ficka. 10-15km och det har faktiskt fungerat riktigt bra så där får jag ta tillbaka det jag skrev om att den var skumpig. Den var faktiskt jättebra!IMG_1640
Kan funka på swimrun om man har våtdräkt med öppning fram kanske men det har inte jag :/
Jag hittade istället en skönare typ av mobilhållare utan stenhårt kardborre!

Den var som en strumpa att dra på över armen med ett transparent fönster för mobilen eller i mitt fall insulinpumpen. Tror den kan bli riktigt bra på swimrun.
Man vill ju ha insulinpumpen tillgänglig då så man kan se sitt bsvärde och ta insulin ev sänka/ändra temporär basal. Sen är det inte jätteskönt att ha insulinpumpen i våtdräkt för de dräkterna är ju ganska så tajta och en tegelsten som trycker mot revben etc är inte skönt så det är svårt att hitta ett bra läge för den i våtdräkten med.

Nu är det snart midsommar! Tiden går fort! Speciellt när man har fullt upp med träning och jobb.. Men det är kul. Helst skulle jag ju vilja sluta jobba och bara hålla på med triathlon hehe.
Nu till ledigheten hoppas jag det blir fint väder så man kan ta några långa cykelrundor och klämma in några brickpass också.
Blodsockret ligger bättre med Fiasp insulinet. Topparna hänger inte kvar lika länge så jag är väldigt nöjd. Ska höra om jag kan få mer utskrivet istället för novorapid.

Har ni sett att Trocadero kommit med light variant? Den var god 🙂
IMG_1356

Idag blev det simning efter jobbet. Ganska mycket folk tyvärr. Och såklart en och annan som ligger i vägen.. Just i simbassänger är det ofta folk jag stör mig på som kommer i full mundering med snorkel, grodfötter, paddlar, våtdräkt etc och ligger helt i vägen och gillar inte när andra simmar om fast dom simmar långsamt. Tycker badvakterna borde hålla mer koll på de baner som kallas ”Fart bana” och försöka sålla folk till rätt.
Då är det lättare med open water men idag var det kallt (15grader) och regn så det lockade inte så mycket.
IMG_1340
Har lyckats få till riktigt goda matlådor under vardagarna. Tänk vad pengar man sparar. Så mycket lättare att dosera insulin och det sätter sig inte lika lätt på magen.

Nu ska jag sätta mig och äta!