Igår var jag på gymmet med Fröken S. Har härlig träningsvärk i baken nu 🙂 Efter nyår är det tuff träning som gäller. Har ju Göteborgsvarvet (21km löpning), Hisingen runt (50km cykling) och Stockholm marathon (42km löpning) framför mig denna vår/sommar. Men träningen skrämmer inte utan det är snarare om jag får vara frisk eller inte!! Har säkert åkt på förkylning 6ggr 2012, och de varar oftast i 5-7dagar.. Och blodsockret blir ju inte jätte bra heller av det..suck.

Så jag ska göra ett test! Gjorde ett projektarbete om Probi ab (ni vet dom som gör probiotika-produkter, typ tabletter, juice, yoghurt etc) och dessa magbakterier ska ju gynna immunförsvaret (de flesta bakterier finns ju i magen och de är bra för oss). Men så till testet; jag ska köra 5-6månader med probiotika-tabletter och se helt enkelt om jag är mindre sjuk! Funkar, funkar inte, vi får se.. Start blir i januari. Återkommer!

Blev en träningstidning idag för att få lite bra inspiration.

Till middag gjorde jag jätte god citronmarinerad kyckling med massa massa grönsaker i ugnen, gott! Oh hyffsat enkelt. Bra för en sån som mig som inte gillar matlagning!